20 september 2012

So far not so good skulle jag kunna säga om den här dagen. Men då kan det väl bara bli bättre får man hoppas.

Hade tänkt sova länge, men vaknade tidigt och det var stört omöjligt att somna om. Allt för lite sovtimmar i kroppen och morgonpigg värk är ingen bra kombination. Efter ett evigt snurrande i sängen bestämde jag mig för att stoppa i mig dagens första portion värktabletter med förhoppningen att bryta eländet. Förkyld håller jag på att bli också, huvudet spränger och halsen kliar och ger rethosta. Utanför ligger dimman tät som den värsta Londonsmog, och det vette sjutton om det inte varit frost i natt också. Som om inte det var nog så har jag glömt att köpa hem filmjölk, ingen fil till frukost således. Själva den!

Nåväl, det finns ju värre öden än de ovan uppräknade. Tack vare att jag kom upp så tidigt har jag redan fått en tvättmaskin körd, och säkert kan jag hitta något ätbart i skåpen, så utan frukost blir jag väl inte, även om jag kommer att sakna min kära filmjölk. Jag dricker nästan aldrig mjölk, men är något av en ”filmjölkoman”. Dock vill inte värken ge sig, trots pillerknaprande, men det är ju inte första gången det heller. Det är bara att bita ihop och försöka tänka på något annat, som till exempel den stundande helgen.

Äntligen är det dags för en av årets höjdpunkter – höststämman på Grönklitt! Fredagkväll till söndag kommer att tillbringas med goda vänner och mycket musik. Det ser jag verkligen fram emot, hade gärna känt mig i lite bättre form, men man får ta det som det kommer. Inte mycket annat att göra. Nu gäller det att ligga steget före sig själv för att hinna komma i ordning, så att jag kan åka direkt efter jobbet. Annars hinner jag inte upp till det sammanträde som inleder min helg. Har ytterligare ett möte på lördagen, men däremellan är det ledig tid att bara umgås och ha det gott.

Nu ska jag stoppa i ytterligare tvättmaskin och sen är det hög tid att se vad jag kan bjuda mig själv på för frukost.

Kommentera

