Torsdag idag då…

Kors, så har snart en arbetsvecka gått igen då. Jag hinner inte med. Är ständigt trött och sliten, så även idag, fast det varit en tämligen lugn dag. Hela skolan hade friluftsdag, så jag kunde använda tiden på ett lite annat sätt än jag annars kan. Har spenderat mycket tid framför datorn i jakt på lämpligt arbetsmaterial i ett projekt som jag tänkt mig framöver. En hel del intressant hittade jag, men ändå inte riktigt det jag söker. Fortsatt letande får det bli, när jag nu ska hinna…

En god gärning har jag gjort idag också, en bekant berättade igår om hur en del flyktingar som nyss kommit hit bara hade sandaler att ha på sig. Det börjar nog bli lite kallt om fötterna att gå så, särskilt som de inte heller har några strumpor. Det krävdes inte särskilt mycket ansträngning av mig att gräva lite i min strumpkorg, och sen också leta upp ett par kraftiga höst/vinterskor, men det kändes rätt bra i hjärtat när det var gjort. Hoppas det passar åt någon av de nyanlända. Jag ska kika lite mera i mina lådor och garderober, säkert finns en hel del som passar bättre på någon annan än på mig. Delad glädje är dubbel glädje! En stor eloge till alla som engagerat sig och stöttar och hjälper till med allt mellan himmel och jord. Ni gör ett värdefullt jobb.

Kommentera

