Ottetankar…

Japp, då är jag i otakt med tillvaron då. La mig enligt planerna, dvs runt 22-tiden igår, somnade som en stock. Vaknade mitt i natten, rethosta, varmt, värk… Hur fanken somnar man om då? Nu har jag tvinnat och tvinnat och till slut gått upp.

Morgonmedicinen är intagen, kattlådorna rengjorda, facebook kollat liksom mailen. En tvättmaskin snurrar… Undrar just vad jag ska hitta på nu då? Magen påstår att det är frukosttid, men det kan jag väl aldrig tro. Då kommer jag att få äta frukost en gång till om jag ska stå mig. Ute är det kolmörkt.

En titt på väderleksprognosen visar att ”han där ovan” ändrat sig. Regnet har dragit förbi, och nu väntar uppehåll under resten av dagen, om ”han” inte får för sig att ändra sig igen vill säga.

Nej, om jag skulle återgå till ryggläge igen för att se om jag lyckas somna om en stund.

Kommentera

