det är liksom dan före dan på något sätt. Imorgon är det nämligen dags för den traditionella tjejträffen, då vi ”älgänkor” firar att vi blir av med gubbarna. Eller så är det väl inte riktigt, men just där och då är vi i alla fall av med dem. Annars kommer de hem till kvällarna de rackarna, hungriga och skitiga och förväntar sig fullständig service. Och inte nog med att man vanligtvis har en, nu får jag helt plötsligt ännu fler som trampar runt här. En husvagn landade här redan igår, och fler grönklädda dyker det upp allt eftersom.

Nu är det väl inte så illa som det låter, jag missunnar dem inte jakten på något vis. Tvärtom tycker jag det är bra att de har ett intresse, och köttet är ju gott och behändigt att ha i boxen. Så värst mycket ser jag inte till dem heller. De samlas här utanför tidigt i ottan, och kommer tillbaka när det skymmer. Sen brukar de sitta hos varandra och ”ljuga” ikapp. Då är de portförbjudna här hemma, de där jakthistorierna har jag hört både fram- och baklänges, så de klarar jag mig utan. Säkert har de roligare utan mig också.

Själv ska jag försöka ta det lite lagom lugnt ikväll, en hel del sömn fattas, så det måste jag skrapa ihop innan morgondagen. Då får jag ge mig upp i ottan för att skjutsa iväg en katt som ska ut på friarståt. Egentligen hade det varit trevligt att åka till Närsen på Billy Opel, men då skiter det sig med sömntimmarna, så det får jag nog hoppa över tyvärr. En tur till Borlänge ska det bli tidigt imorgon, sen hem och packa trunken och iväg med tjejkompisarna, för i år ska vi festa på ett nytt ställe. Det kommer att bli trevligt. Mera rapport om det kommer säkert efteråt skulle jag tro.

Nu säger jag tack och hej för idag, har fått allt mer ont i mina händer och handleder, så att fingra på tangentbordet är inte precis vad jag behöver just nu. Vila säger kroppen, och jag ska försöka att lyda för en gångs skull.

 

Kommentera

