Proppmätt…

Den här onsdagen har bjudit på mat på panget, ärtsoppa och pannkaka. Punsch också för de som inte måste hålla i ratten, vilket jag skulle, så jag fick avstå punschen tyvärr. Det är himla gott med punsch till ärtsoppan, fast det är inte ofta det är på menyn i den här gården. Just onsdagen i älgjaktsveckan är det tradition att älgjägarna besöker panget och äter där, jag brukar också vara med som chaffis, så även detta år. Fast i år avvek jag lite tidigare och for direkt till vår körövning. Så värst bra att sjunga gick det inte när magen ”stod i sju hörn”, proppfull av all mat, men jag var då där i alla fall, och ett och annat fastnade väl får man tro. Mina altkollegor blev i alla fall glada att jag dök upp, och det är ju trevligt om man kan glädja någon.

Direkt efter jobbet var det återigen dags för fiollektion. Jag kan inte påstå att jag var särskilt laddad, snarare tvärtom, men som vanligt så blir det bättre allt eftersom lektionen går. Jag tog en värktablett i förväg, men till att börja med märktes ingen som helst effekt av den, och jag undrade hur i all sin dar jag skulle klara av att spela överhuvudtaget. Sen rätt som det var så rullade det på ändå, och jag tänkte inte alls på hur ont jag egentligen hade. Märkligt!

Nu ett tag har det varit värre med värken igen. Usch så trött jag är på att ha det så här, men det är väl inte så mycket att välja på antar jag. Bara att kämpa på. Värst är att det är nästan omöjligt att spela och så svårt att få händerna att lyda, jag tappar saker hela tiden. Jag funderar på att höra om jag kan få kortisonsprutor igen. Händerna, axlarna och vänster armbåge är värst just nu, och så knäet förstås. Fast det låter väl inte klokt att spruta både här och där, men vad ska man göra när man får välja på pest och kolera…

 Nu är det i varje fall dags att krypa ner under täcket och vila sig lite inför morgondagen. Då blir det en snabbis till Borlänge igen, direkt efter jobbet.

Kommentera

