14 oktober 2012

Söndagsmorgon och jag vaknade alldeles för tidigt. Man borde ju sova när man får, och särskilt som jag alltid är så himla trött, men inte nu då… I varje fall så snurrar tvättmaskinen och jag har fördrivit en god stund med att läsa igenom de bloggar jag brukar följa. Det har varit dåligt med den saken under veckan som gått. Tiden har inte räckt till, och så har det mobila bredbandet lagt av, vilket begränsar mitt surfande en hel del. En hel del krångel har det varit med det fasta bredbandet också, men förhoppningsvis håller det sig i skinnet nu, så jag inte blir helt utestängd från cybervärlden. Värre katastrofer kan förstås hända än just det, men nu är det ju så att jag med tidens gång inrättat min vardag så att den är rätt beroende av att de här sakerna rullar på, och då blir det krångligt och irriterande när det inte fungerar som det ska.

Älgjaktsveckan är slut, och den blev ju rätt lindrig eftersom det inte blev något kött att ta rätt på för min del. Måhända får jag pyssla med det längre fram, men just nu är det lugnt på den fronten, och det är jag inte ledsen för. Köttet är bra när det ligger i boxen, men det är ett jäkla slit när man ska ta rätt på det. Axlar och armar jublar inte över den saken precis, och nu är jag i rätt dåligt skick utan att ha skurit kött, så det var tacksamt att slippa.

Igår kväll var jag och några kompisar besökare på en konsert där en ung begåvad flicka underhöll oss med det ena stycket vackrare än det andra. Oj, vilka röstresurser en del begåvas med! Imponerande, och behagligt för oss som var där. Det är extra roligt att se hur lycklig hon ser ut när hon sjunger. Man kan inte ta fel på vad musiken betyder för henne, och hur gärna hon vill dela med sig till oss andra.

Idag väntar först ett Leksandsbesök, där barnbarnet är engagerad i något, och mormor får vara påhejare eftersom mamma jobbar. Sen blir det en vända till Borlängetrakten för att möta spelkompisar för en stunds musicerande. Jag är i dålig form för spelning, just nu fungerar kroppen dåligt, men det blir säkert trevligt ändå. Om inte annat så är det trevligt att träffa folk och få byta ett och annat ord.

Nu är visst tvättmaskinen klar, så det är lika bra jag hänger upp tvätten, jag har en benägenhet att glömma av det emellanåt. Sen blir det dusch, frukost och avfärd mot Leksand.

Kommentera

