15 oktober 2012

En riktig ruggdag är snart slut. Usch vilket tråkigt väder det har varit, regn och rusk hela dagen. Dessutom börjar det att bli riktigt mörkt och eländigt på kvällarna. Det är tur att jag har tak över huvudet på jobbet. En sån här dag skulle jag inte vilja vara ute mer än nödvändigt. Fast vattenfast är jag ju, så det skulle väl gå om jag var tvungen, men då gäller det att klä sig  bra, så man inte blir våt och frusen.

Trots det tråkiga vädret har det varit en rätt bra dag för min del. En del trevliga saker har gjort mig lite gladare än igår kväll, och det är ju bra. Att vara ledsen när man ska sova är inte något som ger särskilt bra nattsömn. Jag får försöka öva mig i att inte älta sånt jag inte kan påverka, fast det är ju lättare sagt än gjort.

Nu är det hög tid att komma i säng om jag ska hålla mitt löfte till mig själv, att lägga mig senast klockan 22, så ofta som möjligt. En minut återstår, så det gäller att snabba på då!

Kommentera

