17 oktober 2012

Hittade inga ord igår, därför blev det ingen bloggning. Orden saknas idag också, det är sällan jag är ”ordlös”, jag kan som regel skriva hur mycket som helst om ingenting alls, men lusten saknas just nu.

Igår la jag mig tidigt och sov länge, länge. Antar att min kropp behövde det. Gjorde andra gången på kursen om smärta och stress. Tiden går fort på träffarna, det är egentligen inget nytt, i varje fall inte hittills, men ändå intressant och kanske att min förmåga att ta in kan vara bättre än vad den varit tidigare. Jag hoppas det i varje fall, det måste bli nån ordning på mig och mitt sätt att hantera livet.

Idag har jag påbörjat ännu en knivmakarkurs. Kniv nummer två ska tillverkas i vinter. Det ska bli spännande, skulle inte tro att jag är just så mycket händigare än förra gången, men lite har kanske fastnat ändå. Den första kniven var väl inte perfekt, men helt fantastisk ändå när man tänker på att det är jag som gjort den. Hoppas att den här ska bli minst lika bra, eller helst lite bättre, eftersom jag tänker ge den till någon som jag tycker mycket om. Nu är träslaget utvalt, liksom mellanläggen, holken är tillverkad och ska limmas. Nästa vecka fortsätter det mödosamma arbetet. 

På vägen hem från kursen hann jag in på kören en liten vända.

Nu är det sovdags. Natti!

Kommentera

