21 oktober 2012

Jahapp, nu är det måndag igen, och bara att ta itu med verkligheten. Har i alla fall sett till att jag blir bjuden på mat idag, hittade nämligen en stor påse med färsk bladspenat på en affär igår när jag skjutsade barnbarnet för att köpa en ny säng. Svärmor gör världens godaste spenatsoppa, så nu har påsen hamnat hos henne, och hon förstod vinken! Så bra att ha något att se fram emot, och passande också eftersom jag har bråttom iväg igen för att ta hand om mina fioldamer ikväll. Då blir det perfekt att få sätta sig vid ett dukat bord och sen bara rusa vidare.

Hela veckan är ett enda ”rusa vidare”, och det är inte bra. Inte för min kropp, men nu har det råkat bli en sån vecka i alla fall. Dålig planering är vad det är, och någon som måste lära sig att säga nej då och då. Fast uppenbarligen inte den här veckan då… Nu får jag väl stå mitt kast. Hoppas kunna vila mig lite under helgen, då jag ska bort. Fast det är rätt mycket på programmet då också, så någon vilohelg blir det väl inte. Lagad mat får jag i varje fall, det är alltid något.

Nu får jag sätta fart, annars kommer jag efter redan från början, och då är det svårt att komma ikapp igen. 

Kommentera

