24 oktober 2012

Kära söta vad tiden går fort, nu är det redan onsdag. Tisdagen är avklarad, gudskelov för det. Det var en tung dag för min kropp, den var liksom inte i fas med någonting som det verkade. Det kändes som om jag kånkade runt på flera ton, och allt var kämpigt att göra. Men, jag tog mig igenom, även om det inte var mycket mera heller.

När jag äntligen kom hem blev det att snabbt röra ihop något ätbart, sen skulle jag låta kroppen vila lite, så jag la mig på soffan för att kika på Göta kanal, ett program som gick på tvn. Så värst mycket av det blev det inte, eftersom jag somnade rätt omgående. Lyckades skrapa ihop några fragment av programmet, innan jag slocknade totalt. När jag vaknade till vid fyratiden på morgonen var såväl tv som rum alldeles mörkt och tyst. Inte mycket att göra uppe då, så jag vände mig och sov i två timmar till. Sambon hade förgäves försökt få mig att vakna till för att åtminstone ta av mig glasögonen och förpassa mig till sängen, men det var tydligen omöjligt.

Kroppen verkar inte vara särskilt villig idag heller, men den kanske piggnar till fram på dagen. Åtminstone hoppas jag det, eftersom det är mycket på programmet även denna dag. Först och främst jobb, och sen tre olika aktiviteter som ska hinnas med efter arbetets slut. Inte särskilt troligt att det går, men jag får väl försöka så gott det går, tur att inte alla dagar är så fullspäckade, och tur att alla tre saker är roliga saker. Jag har laddat med en rejäl havregrynstallrik till frukost, så det ska finnas lite att stå på. Sen får jag försöka fylla på efter hand.

Kommentera

