26 oktober 2012

Ja minsann, nu är det fredag igen. Jag tycker det är måndag och fredag precis hela tiden. Den här fredagen vaknade jag upp med svidande hals, inte bra alls. Undrar just om det är min tur att bli liggande nu. Flera i personalen på skolan har varit hemma, en del rejält däckade, och även många barn. Jag brukar klara mig, blir sällan sjuk, men nu har den här förkylningen varit och nosat mig i hälarna ett tag. Ja, det visar sig hur det slutar. Jag får väl som vanligt ta till Echinagard, örtte och lite andra knep, det brukar ju hjälpa.

Nu får jag väl först och främst se till att avsluta den här arbetsveckan, och det ska väl gå utan större problem. Ikväll har jag också tur, för då är jag bortbjuden på ärtsoppa och punsch. Det är gott, och kommer att kännas skönt i halsen. Så värst mycket nattsurr får det dock inte bli, eftersom jag tidigt i morgon ska ge mig iväg bort för en planeringshelg på annan ort. Tyvärr kommer det nog att innebära lite stiltje här på bloggen, eftersom mitt mobila bredband har lagt av. Problem blir det att hinna lösa krysset också, förmodligen är vi upptagna av annat då, och utan dator blir det ingen lösning på webben på lediga stunder heller. Jag får väl försöka överleva den saken antar jag. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, så sägs det i alla fall.

Nu är det dags för frukost, och snart dyker barnbarnet upp för att följa med morfar ut på praktikrunda. Nu för tiden, ”med ålderns rätt”, är det mest kompisar och fiske som gäller, så så värst mycket tid för sina ”gamla” morföräldrar brukar det inte bli i vanliga fall. Tack vare praktiken har vi nu fått förmånen att ha honom här riktigt ofta, och det är så trevligt. Jag får väl erkänna att jag har svårt att förstå att han blivit så stor! Man vill liksom försöka hålla kvar barndomen, men tiden rullar på, med allt vad det innebär.

Kommentera

