1 november 2012

Så är november här, och jag tog mig igenom den här dagen också. Inte alldeles problemfritt, men betydligt bättre än gårdagen. Idag har jag klarat mig med den vanliga sortens värktabletter, de har inte hjälpt fullt ut, men ändå så pass att det varit drägligt. Igår fick jag ta till en starkare sort, och ändå hjälpte det inte. Imorgon blir det bättre än då, åtminstone hoppas jag det. Då ska jag till sjukgymnasten tidigt på morgonen, det blir fint att få akupunktur, förhoppningsvis blir det en bra start på dagen.

Imorgon ska jag också försöka hinna ner till alla gravar i pappas hemtrakter. Det skulle ju varit gjort för länge sen, men bilproblem och tidsnöd har sett till att det nu blir i sista minuten. All helgona väntar ”runt kröken”, och då vill man väl göra lite fint på kyrkogården och tända ljus. Regn i massor är utlovade till morgondagen, men det blir till att klä på sig så går det  väl ändå.

Idag har jag ”suttit på skolbänken” halva dagen. Jag och arbetskamraterna har fräschat upp våra kunskaper om livsmedelshygien och allt runt däromkring. Det är inte första gången vi kursar omkring detta ämne, men det skadar minsann inte att uppgradera sig emellanåt. Det är mycket som kan gå fel med den ena utgången värre än den andra. Man kan bli svettig för mindre!

Nyss har jag sörplat i mig lite varm choklad med limpmacka som tilltugg, så nu kan jag lägga mig och samla krafter inför morgondagen. Godnatt på er gott folk!

Kommentera

