4 november 2012

Nu har vi passerat allhelgonahelgen med ljuständning i kyrkan. Som vanligt var vi (kören) och sjöng i kyrkan. Det är en fin högtid tycker jag. Själv var jag ner och ”stoppade om” pappa, fastrar/farbröder/farmor och farfar i fredags. Äldsta dottern följde med mig dit, och vi fixade till fint på alla gravarna och tände ljus. Som vanligt pysslade vi om Björnjägarns grav också. Det är så rofyllt och fint på deras kyrkogård, det har jag alltid tyckt. Det känns riktigt att pappa ligger där, med ”de sina”, fast det är längre bort för mig och brorsan. När vi var klara där åkte vi en sväng till mormors viloplats och tände ett ljus för henne och morfar också. Det blev ytterligare några mil bort, men det kändes bra att få göra den svängen. Det var ett tag sen sist jag var dit. På vägen hem åkte vi förbi vid min morbror och sa hej. Han blev förvånad när han fick sånt ”storfrämmande”!

Igår var jag på jobbet i flera timmar, hade en del som måste fixas innan måndagen, och eftersom jag hade så ont i nacken blev det inte mycket gjort i fredags. Fortfarande är jag långt ifrån bra, men det går åt rätt håll, så förhoppningsvis är den värsta pärsen avklarad. Stödkragen sitter på tätt som oftas, det känns lite bättre då, och så gäller det att preparera sig med värktabletter för att klara av tillvaron.

Annars har helgen ägnats åt att umgås med goda vänner. Det här är en sån helg när många åker till sina stugor, så vi blev ett gott gäng. Nu är det hög tid att krypa till kojs för att orka med morgondagen. Godnatt!

Kommentera

