Försöker att hinna ifatt mig själv…

Gudars skymning, jag fortsätter i galenskapen och ångar på från det ena stället till det andra. Måste nog ta mig själv i hampan och fundera lite, så här kan det inte få fortsätta. Det måste gå att få lite bättre balans i tillvaron helt enkelt. Till mitt försvar ska jag säga att jag inte alls planerat att det skulle vara så här intensivt. När jag anmälde mig till kvällens aktivitet, för rätt länge sen, var det tämligen tomt i almanackan sen har allt möjligt ramlat in, och så har det blivit så här. Jag måste bli bättre på att säga nej….

Igår hann jag förutom jobbet med att hasta iväg till Granngården, därifrån till min fiollektion, och direkt därifrån till knivmakargänget. Så småningom slank jag också in på körövningen, innan det blev hemfärd. En fullspäckad dag blev det minsann.

Idag sov jag faktiskt lite längre än jag gjort på sistone, skulle lätt sovit ett tag till om inte sambons väckarklocka dragit igång. Rejält trött var jag då, och tänkte sova en stund till, men se då ville det sig inte. Somna om gick inte alls, så det var lika bra att gå upp och ta itu med dagens göromål.

På programmet idag står som vanligt ett jobbpass, men sen väntar något utöver det vanliga. Jag och en kompis ska nämligen bege oss till Falun för att gå på en föreläsning. Mannen som föreläser heter Olof Röhlander, och om honom vet jag egentligen inte något mer än att han ska ha blivit årets talare 2011, och lär vara hörvärd. Namnet på föreläsningen är ”Det blir alltid som man tänkt sig”. Vi får väl se vad mitt betyg blir efter kvällen, så här i förväg är mina förväntningar höga i varje fall. Jag får väl återkomma i ämnet senare.

Kommentera

