21 oktober 2012

Så är den här dagen snart till ända då, en ovanligt lugn onsdag för min del. Vanligtvis flänger jag runt från det ena stället till det andra, men idag har jag bara varit på sångövningen. Det var riktigt roligt att vara med på en hel övning, det var länge sen. Jag tyckte att det fungerade riktigt bra faktiskt. Det har jag inte tyckt de andra onsdagarna när jag kommit i ”andra halvlek”. Det är inte så bra att komma ouppsjungen och med andan i halsen. Lagom som det är slut börjar jag på att komma i form.

Det är snart 1:a advent och sen står det inte på innan det är dags för vår årliga julkonsert. Det finns så många fina sånger och just i advents/juletid finns många favoriter med på repertoaren. Extra roligt är det ändå när man lär in någon ny låt som kanske inte är så känd för allmänheten. I år ska Åke Edvinsson vara solist, och det ser jag fram emot. Jag har inte hört honom på många år, men vad jag minns från ett annat tillfälle, när jag var med i en annan kör och han var en av solisterna där, så har han en fantastiskt fin röst. Det blir spännande att få möta honom igen.

Än är det ett tag kvar till vår konsert,  precis en månad faktiskt, så jag får fortsätta att längta en stund till innan det är dags. Men som man säger: den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Till 1:a advent är det inte långt, och tiden går så fort, så snart står vi där. Välkommen som åhörare alla som har tid och lust!

Kommentera

