23 november 2012

Igår kväll slog förkylningen till. Jag har känt att den funnits i kroppen ett tag och försökt kurera mig. Några morgnarna har jag känt mig risig, men så har det försvunnit fram på dagarna, och igår morse tyckte jag att det kändes bättre, så jag trodde faran var över för den här gången. Så plötsligt blev jag jättesnuvig och rethostig på torsdagskvällen, trodde nästan det var något allergiskt anfall eftersom det kom så oväntat. Var bättre i morse, men sen kom det tillbaka nu på kvällen och nu snorar jag på igen. Lite bakfram på något sätt, men man får ju ta det som det kommer.

Började den här dagen med att besöka sjukgymnasten för ännu en akupunkturbehandling. Känner mig inte precis på topp, ont och stel i nacke, axlar och rygg, men nu har jag bara en gång kvar på den här behandlingsperioden enligt min sjukgymnast. Det känns så där att veta att det inte blir fler behandlingar, jag skulle vilja fortsätta ett tag till så att jag kände att jag kommit en bit längre på väg, men det är inte mycket jag kan göra åt den saken.

När jag kom till jobbet hade frysrummet lagt av, så det blev till att felanmäla och snabbt försöka tömma det. Såna manövrar finns inte inplanerade i de vanliga rutinerna och heller inte i tidutrymmet, men man får improvisera så gott det går. Nu blir det spännande att se hur de ansvariga tänker lösa problemet. Tidigare har det talats om att frysrummet skulle stängas av och ersättas av ett mindre och energisnålare frysskåp. Nu verkar det som om den lösningen inte är aktuell längre. Inte gott för en vanlig knegare att veta hur det ska vara när det ena dagen är si och andra dagen så. För min del spelar det ingen roll, bara det fungerar.

Kvällen avslutades tillsammans med goda vänner och god mat. Först en soppa som förrätt, därefter plankstek och slutligen efterrätt och kaffe, allt serverat på Snöå bruk. Jag var trött och slut när jag kom hem från jobbet, dessutom förkyld, så det var nästa att jag ångrat att jag sagt ja till vår utflykt. Efter en kort middagslur och lite uppfräschning kom jag ändå iväg, och så här efteråt kan jag konstatera att det blev en trevlig och avstressande kväll. Påtåren intogs hos grannarna, fast då toppades kaffet med whisky och grädde, det vill säga som irish coffee, det borde väl vara bra för förkylningsbaciller tycker jag. Nu är det dags för lite sömn också, det ska ju vara den allra bästa medicinen. Vi får väl se hur det är med den saken. Imorgon väntar revyunderhållning, fast innan dess det vanliga lördagsnöjet – melodikrysset.

Kommentera

