24 november 2012

Varför i helsike ska jag vakna så tidigt? Det har inte blivit många timmars sömn den här natten, är det ett ålderstecken tro?

Konstigt är det också att katterna har full koll på när jag vaknar, fast de inte ens är i samma rum. De är världens goaste, men att ha dem med när jag ska sova funkar inte, speciellt den ena ska gosa hela tiden och trampar runt i all välmening, så jag får inte en blund i ögonen. Jag har lagt märke till det förut så det är ingen engångshändelse, i samma sekund som jag kommer till medvetande hör jag att de reser sig ur sin korg och hoppar ner på golvet och placerar sig utanför min sovrumsdörr för att invänta stunden när jag kommer ut till dem.

Nog måste det vara så att de kan kommunicera med oss människor på någon annan nivå, det tror då jag. De läser mina tankar, vet när jag är ledsen och vet när jag är glad. De kan se rakt igenom mig. På samma sätt var det med hästarna, de visste allt, och ändå bodde de i eget hus. Hundar och katter vistas ju tillsammans med sitt husfolk och ser vad som händer och känner av på ett annat sätt än vad hästar har möjlighet till, men ändå har de full koll. Djur är fantastiska och jag älskar dem!

Fortfarande är det kolsvart ute, jag har hunnit städa toan och en tvättmaskin är snart klar för hängning, så på så sätt är det ju bra att vara uppe i ottan. Dock befarar jag att jag kommer att bli lite trött under kvällen, men det blir väl till att låta bli och känna efter. En middagslur skulle nog inte sitta helt fel, men jag tror inte det kommer finnas stunder att klämma in den eftersom revyn börjar redan klockan tre. Innan dess måste jag hinna äta något, leverera två paket till yngsta barnbarnet och hämta äldsta barnbarnet som ska följa med på revyföreställningen, och så före dess ska melodikrysset lösas också.

Nej, någon middagsslummer kommer det nog inte finnas tid till, det är det lika bra att inse. Det skulle ha varit bättre att kunna sova några timmar till nu på morgonen, men nu är det som det är, och så brukar det ju vara de flesta andra dagar också, så det går säkert den här dagen också. Förhoppningsvis är föreställningen så rolig så jag inte har en chans att somna där i varje fall.

Nu ska jag ge magen lite påfyllning. Nog är det konstigt att jag kan vara hungrig direkt på morgonen, fast jag åt så sen (och rejäl) middag igår kväll. Dags för dagens bästa måltid! 

Kommentera

