28 november 2012

Vaknade extra tidigt idag, kanske för att jag somnade extra tidigt igår. Jag la mig och skulle läsa lite i min nya bok, men det gick väl som vanligt – jag somnade.

Det var återigen en sån där ”flängiväg-dag” då jag måste ta mig från ett ställe till ett annat lite snabbare än det egentligen går. Det var inte så att jag jublade när jag såg att marken var vit av snö när jag kom upp, det är inte bra att ha bråttom i trafiken såna dagar. Ja, det är väl aldrig bra att ha bråttom förstås, men lite typiskt att jag måste ut och halka med bilen just nu då. Turligt nog så skulle jag ju inte iväg förr än på eftermiddagen, och då hade det mesta försvunnit. Riksvägen var bar, men eftersom jag måste ila hem för att hämta något viktigt som jag glömt så åkte jag på ”ar sia” ändå. Där var det inte riktigt bart, men jag chansade, har ju fått på vinterdäcken till slut och det kändes som om det skulle ta ändå längre tid att åka runt. Nu tog jag mig både fram och tillbaka utan problem, men det var lite spännande bitvis.

Stressade lite för att komma hem också eftersom jag gjort ett litet impulsinköp tidigare på dagen. I lördags kikade jag på ett nytt köksbord nere på möbeloutleten. Jag är så trött på att det är så trångt i mitt kök, och har ett tag funderat på att slänga ut det stora köksbordet och istället ha ett betydligt mindre. Kvalitétsmässigt byter jag ner mig, det förstår jag ju, mitt furubord borde stoppa för några generationer till, men nu får det vila ett tag. Skivan behöver slipas och stolarna behöver limmas och lite sånt, sen vet man aldrig, rätt som det är så kommer det in igen. Det nya kan säkert passa någon annanstans när den dagen kommer.

Nu blev det så att det blev inget nytt bord den här dagen, eftersom affärsinnehavaren fått dra iväg på andra äventyr, och den som istället var där visste inte var grejerna fanns. Lika bra det, för det snöslaskade ute och var mörkt, om jag hinner får jag hämta idag, annars blir det imorgon. Det visar sig. Sen vidtar förstås lite skruvande och den obligatoriska osämjan som brukar infinna sig när jag och sambon ska göra såna uppdrag tillsammans….

Även idag möts man av snötäckt mark när man kommer ut, men någon större mängd har det inte blivit än i varje fall och det ser väl inte så farligt ut enligt prognosen heller. Bra tycker jag, fast jag får väl tillstå att det blir lite ljusare ute om det kommer snö, men först bör väl marken frysa till om man får önska, och det får man ju, men sen får man ta det som det blir.

Kommentera

