1 december 2012

Lördag idag då, hade tänkt åka till Grythyttan en sväng för ett besök på antikvariatet, men av olika anledningar är det ändrade planer. Förkylningen fortsätter, den är bättre, men vägrar släppa taget helt. Nåväl, man ska väl veta att man lever sa en läkare jag känner en gång. Nu är jag rätt säker på den saken redan tidigare, men visst han har väl rätt. Som regel gnäller vi människor lite väl mycket för småsaker. En förkylning är egentligen inte mycket att gnälla för, förr eller senare ger den upp.

Idag hålls jag hemma på täppan, melodikryssande ska det väl bli, samtidigt som jag gör något annat. Till kvällen är jag bortbjuden till grannarna på glöggfest. Glögg är gott! Lite väl sött förstås, men himla gott. Spännande med olika sorter också. Jag gillar bäst de akoholfria sorterna, tycker man bättre känner själva glöggsmaken utan alkohol, men det slinker för all del ner en skvätt av även den sorten också.

Nej, nu är det frukostdags!

Kommentera

