19 december 2012

En ovanligt lugn onsdag är snart slut. Imorgon är sista skoldagen, sen blir det jullov för både mig och barnen. Det ska bli skönt!

I vanliga fall är onsdagar rätt köriga, jag försöker hinna vara på tre ställen på samma gång, fast det är ju dömt att misslyckas. Idag nöjde jag mig med två! Frågade min knivmentor om jag kunde komma lite tidigare för att hinna göra något lite på kniven, och för att få instruktioner så att jag därefter kunde fortsätta jobba hemma under min julledighet. Nu är själva formen på kniven klar, återstår att finputsa för hand. Ett tålamodsprövande arbete, men det gäller att vara noga om slutresultatet ska bli bra. Man ska väl inte skryta, men baske mig så tror jag att det blir en jäkligt fin kniv. Åtminstone med mina mått mätt!

Den mesta tiden lades idag på vår körövning. På fredag är det dags för årets julkonsert, så nu är det inte mycket tid kvar. Vi körde igenom hela konsertprogrammet, och det gick över förväntan bra. Förra veckan tyckte jag inte något funkade som det skulle, men nu börjar bitarna falla på plats. Vår solist var med, det får oss kanske att skärpa till oss lite extra. Man vill ju göra ett gott intryck förstås! Lite sordin på stämningen blev det av det faktum att en körmedlem hastigt insjuknade under helgen och ligger på Akademiska sjukhuset i Uppsala efter en allvarlig operation. Vi hoppas alla att hon ska tillfriskna snabbt och kunna vara med oss och sjunga igen.

Nej, nu får jag väl tänka på refrängen… Barnbarnet ringde nyss och ville att jag skulle komma till hennes julavslutning imorgon. Det vill jag så klart, även om det blir lite snärjigt. Efter ett överslag kommer jag fram till att jag borde hinna precis innan jag måste vara på jobbet. Men nu – dags att sova! Natti!

Kommentera

