Jullov…

Nu har både jag och barnbarnen fått jullov – det är inte fy skam det! Yngsta barnbarnet hann lite före mig, de hade avslutning i kyrkan redan i morse. Bra att de var tidiga, så jag kunde hinna dit innan det blev full rulle på jobbet.

Efter jobbet ilade jag iväg till centralorten för ännu ett besök på läkarmottagningen. Tur att jag har frikort, för besöken är många! Förhoppningsvis var det här årets sista i varje fall.

Har tittat på tv även denna kväll, det börjar visst bli en vana. Såg bland annat på Jul med Ernst, ”den där jävla Ernst” brukar de flesta män säga om man råkar nämna honom av någon anledning. Själv skulle jag inte ha något emot att ha en egen ”Ernst”. Eller det skulle åtminstone vara trevligt om det fanns något litet Ernstanlag i den man jag delar mitt liv med. Den riktiga Ernst verkar ju vara allmänt händig och fixar precis allt som kan tänkas behövas i ett hem, ”fru Ernst” behöver inte lyfta ett finger. Det skulle ju vara skönt att få vara riktig lyxhustru, fast förmodligen skulle jag tröttna på all denna händighet efter ett tag, men bara tanken på att åtminstone jämt och ständigt slippa vara den som ska fixa allt när det gäller köksavdelningen känns tilltalande för mig. Ja, ja, drömma får man väl göra, sen är det den krassa verkligheten som gäller när det kommer till kritan.

Imorgon är det äntligen dags för vår adventskonsert. Man ser fram emot den stunden med någon slags skräckblandad förtjusning. Övningen i onsdags gick riktigt skapligt. Förhoppningsvis går konserten ändå bättre, man skärper sig lite extra när det verkligen gäller. Tyvärr har jag börjat känna av halsen, det kom helt plötsligt, hoppas det försvinner lika plötsligt. Sömn är nog bästa medicinen, så jag tackar för mig, och säger godnatt för ikväll.

Kommentera

