27 december 2012

Idag är det dags då, att göra comeback bland de levande igen. Därav är av nöden tvunget. En titt i spegeln visar att det behövs rätt mycket förberedelser innan det händer, annars kommer jag väl att skrämma slag på mina medmänniskor. Risken för att de tror det är en vandrande vålnad är stor.

Natten har varit relativt lugn, jag har sovit skapligt, och jag känner mig något bättre än tidigare. Inte bra, men bättre, det går åt rätt håll. Fortfarande är smak och luktsinne kraftigt ”demolerat”, men jag förstår att jag måste anstränga mig lite innan jag beblandar mig med folket. Kudden är fortfarande indränkt med Oleum basileum, och jag känner det inte alls, men hela min alltför rikliga kalufs måste fungera som en bautadoftgran med mentollukt. Att duscha är alltså ett måste innan utgång. Värre är det då hur jag ska få bort den vitlöksdoft som jag förmodar omger mitt väsen. Den kommer ju inifrån och är inte så lätt att tvätta bort. Skit samma! Jag gör en allmän sanering, mer orkar jag inte med, sen får det duga. Det ska nog inte stå på innan jag är hemma och i sängvärmen tillbaka.

Kommentera

