28 december 2012

Jag överlevde gårdagen, det gick faktiskt riktigt bra att bege sig ut i världen igen, men jag var trött efteråt. Något nattsudd blev det inte, först en rejäl middagslur precis när jag kommit hem, och sen lyckades jag med nöd och näppe hålla mig vaken för att se ett program på tv som jag ville se. Klockana 21 var det godnatt.

Idag har jag också prövat vingarna, jag har gått ”ända till” brevlådan för att hämta in morgontidningen, och varit ut till soptunnan hela två gånger. Ja jag vet – ”ända till” – det är inte långt alls, men efter detta ”gympingpass” kändes det ungefär lika som när jag åkt tjejvasan. Orken är inte som den ska med kroppen full av förkylning, men ändå, det är så himla mycket bättre än den gångna veckan så jag är nöjd ändå. Nu känns det som det har vänt och att det är hopp om livet. Dessvärre har jag varit generös och delat med mig av bacillerna till husets herre, som nu är på gång. Hoppas det inte tar lika illa på honom som på mig, för då blir det inget nyårfirande för hans del, det kan jag säga.

Nyårsfirande är inte något som jag längtar efter just nu. Vi är ett gäng som hållt ihop i många år, och vi har alltid trevligt, men då vill man ju vara fit for fight och orka hänga med i svängen. Det gör jag inte än, men det är ju några dagar kvar, så det kanske ändrar sig. Fortfarande lyser mitt lukt- och smaksinne med sin frånvaro, och det är ju betydligt trevligare att inta en nyårsmiddag om man känner vad den smakar.

Nåväl vi får väl se hur det blir med den saken, utfallet känns inte som särskilt viktigt för min del. Värre är det när jag egentligen bör vara på hugget redan ikväll. Ett trevligt arrangemang äger rum i vårt ordenshus, filmvisning och musikalisk underhållning, för att samla in pengar till drift och underhåll av byggnaden. Självklart vill även jag hjälpa till, och spelmanslaget brukar alltid ställa upp, frågan är om jag orkar den här gången. Det blir till att ligga lågt under dagen och vila sig i form, så kanske det går. Det visar sig.

Kommentera

