Det går åt rätt håll…

Här snörvlar vi på, men gårdagen var den bästa hittills, då var jag uppe nästan hela dagen. Det blev också en vända till grannbyn för att inhandla något litet åt grannfrun som hade födelsedag. Det var riktigt kul att komma ut en vända, jag träffade flera vänner som jag inte sett på länge. Det piggade upp!  Mest blev det dock fortsatt slappande varvat med lite sovande.

När kvällningen kom gaskade jag upp mig, greppade min enkla gåva och traskade iväg för att uppvakta födelsedagsbarnet. Där serverades kaffe med dopp, och också några stärkande droppar därtill. De var säkert välgörander för halsen!

Jag lyckades också ta mig i kragen och leta i frysboxen efter lämpligt kött till tjälknölen som blivit en tradition på vår nyårsfest. Under natten har den varit inne i ugnen, och vilar just nu i saltlagen för att få lite smak. Förhoppningsvis blir resultatet bra. Jag känner fortfarande ingen smak, men jag har använt samma recept som alla andra år, och då har det ju blivit bra, så det borde det väl bli även detta år tycker jag.

Å vad jag hoppas få tillbaka lite smak till nyårsaftonen, det är inte roligt att sitta och stoppa i sig alla möjliga läckerheter, och så inte känna ett endaste dugg vad det smakar. Det är då synd att hungern finns där hela tiden, annars hade det varit praktiskt och bra att minska lite på mitt omfång under den här sjuktiden. Men som sagt, hungern finns där, även om inget smakar som det ska så måste jag ändå äta något för att inte få blodsockerfall.

Nu börjar i varje fall hjärnan klarna något, och det är väl ett bra tecken. Det går åt rätt håll! Imorgon är det meningen att jag ska vara med och sjunga, hur det går med den saken är fortfarande väldigt ovisst. Jag gjorde i ordning noterna igår, men jag är tveksam, det får väl bli ett sistaminutenbeslut skulle jag tro.

Den här dagen fyller jag nog med korsordslösande varvat med vilande, med förhoppningen om att inleda 2013 med ny energi.

Men fanken, nu har det förbaskade datorn spelat mig flera spratt på raken, genom att göra allt möjligt som jag inte tycker att jag bett den om, fast det har jag förstås, fast jag inte vet om det. Förbaskade snabbkommandon! Nu lägger jag ner den här verksamheten för ett tag, för jag har inte ork att reta upp mig i onödan. Adjö! 

Kommentera

