6 januari 2013

Minsann, tog jag mig inte i kragen och for iväg ut på en tur! Så blev det ändå något gjort under min ledighet, mesta tiden har ju gått åt till att ligga hemma och snora och snörvla. Nu har jag spottat i nävarna, rest mig upp och satt fart på kärringen igen!

Efter att ha löst melodikrysset med mina krysspolare igår bestämde jag mig, skrev en lapp åt gubben och for iväg de 3o milen till yngsta dottern. Jag har inte varit där sen i september, före dess var det i maj…. Det är ju synd och skam, knappt så man vågar berätta det!  Det var ju meningen med jul, men då räckte inte krafterna till. Något trevligt främmande hade jag inte varit i det skick jag var då. Inte vet jag om jag var så mycket trevligare nu heller för den delen, men jag tyckte i varje fall att det var trevligt. Fast drygt är det ju också…  Börjar jag bli gammal?

God mat, trevlig sällskap, ompyssling i största allmänhet, så har min helg sett ut. Det kan man ju inte klaga på precis. Som vanligt anser den yngre generationen att jag behöver piffas upp en aning, så förutom klippning blev det lite shopping också. Hujeda mig för den där varelsen som visade sig i spegeln på provhytten! Jag undrar vart den där spinkiga unga tjejen jag var en gång i tiden har tagit vägen… Hon har gömt sig väl! Nu måste det bli andra bullar av, en allmän uppryckning måste till, annars vet det sjutton hur det här slutar. ”Big is beautiful” – jo vars, det är minsann inte den känslan som dyker upp när man stånkar inuti en provhytt med stora speglar som med en väldig obarmhärtighet visar den bistra verkligheten. Suck =(

One thought on “6 januari 2013

  1. Kat. skriver:

    Härligt att du kommit igång med det nya året. Jag kan känna igen mig själv i det du skriver: man är inte i form, man glömmer sig själv, pysslar inte alltid om sig som man borde osv, och så den där jäkla spegeln i provhytten som nästan alltid blir ens fiende… Men nu börjar ett gott nytt år – en positiv utmaning. 🙂

Kommentera

