7 januari 2013

Rivstart blev det på min första arbetsdag efter julledigheten. Åkte till jobbet tidigare än vanligt eftersom jag hade lite bråttom iväg idag. Det är alltid lite rostigt så här första dagen, men idag fick jag minsann sätta fart vare sig jag ville det eller ej. 2 kylar hade sagt upp sig under min bortavaro och trots att de yttre termometrarna visade +3 och +5 grader var temperaturen inuti +35 grader. Inte precis det man vill ha i ett kylskåp!

Jag var väldigt tacksam över att det var studiedag och inga barn på plats, för det blev en hel del merarbete att ta rätt på allt som måste kasseras. Så småningom kom en reparatör för att försöka lösa mysteriet åt oss. Hans slutsats blev att det måste finnas en läcka, men trots flera timmars ihärdigt letande så hittade han inte stället där det läckte. Istället fick han fylla på med ett spårmedel och sikta på att återkomma om nån dag för att kunna se var läckan finns någonstans.

Ja, som vanligt blev det ju stressigt då, fast min ambition varit att inte behöva stressa. Det mesta som jag planerat att göra är ogjort och så fick jag ta itu med helt andra saker istället. Sånt är livet, det gäller att vara flexibel!

Mammografi fanns också på dagordningen, och i och med det också en färd till stan. Det är ju så numera att man måste ta sig till Mora eller Borlänge för att bli fotograferad, men det går väl det med. Hade egentligen fått en tid den 3 januari i Mora, vilket var perfekt eftersom jag var ledig då. Tyvärr blev den inställd eftersom personalen på mammografin blev sjuk. Sen fick jag den här tiden i Borlänge istället, vilket ju är betydligt närmare avståndsmässigt, och lättare att hinna när man ska åka efter jobbet. Själva undersökningen tar ju inte lång tid, det är väl inte särskilt behagligt, men går bra om man försöker att slappna av. Det är ju suveränt att möjligheten finns, jag skulle säkert inte komma mig för med att beställa själv, och så är det nog med många andra också. Nu är det bara att vänta på svaret som ska komma inom 6 veckor.

Så mycket mer blir det inte denna dag, jag är så trött så jag knappt kan tänka! Läggdags!

 

 

Kommentera

