Några ord om den här dagen då…

Idag har mitt humör varit lite jämnare än igår, mer som det brukar vara alltså. Jag brukar inte hetsa upp mig i onödan precis. En rätt bra dag alltså! Mycket musik har den innehållit, började faktiskt dagen med att spela lite fiol redan tidigt på morgonen. Kom ju på att det var dags för årets första fiollektion, och tänkte att det kunde vara roligt att överraska min fröken med att komma lite förberedd. Det gick riktigt skapligt på morgonen, tyvärr märktes det väl inte direkt när det sen var dags. Sjutton också, att det ska vara så svårt att komma sig för med att öva! Jag vill ju så gärna, och ändå blir det inte av.

Direkt efter jobbet bar det av till spelningen, och direkt därefter till körövningen. En fulltecknad dag alltså! Nu återstår bara att varva ner så att jag kan sova. Det är lite svårt, för musiken sätter fart på min energi.

Den här dagen var faktiskt den enda som var inrutad i den här veckan, ja förutom jobbet då förstås. Det är inte många veckor som är så ”tomma”, så det är lite ovant, men väldigt skönt. Även om det är roliga saker som är på programmet så blir det ändå lite slitsamt att ha en massa aktiviteter inplanerade. Speciellt under den här mörka årstiden. När ljuset återvänder känns det som om dygnet blir mycket längre. Men vi går mot bättre tider, snart snart kommer ljuset och naturen vaknar upp ur sin dvala. Det längtar jag efter! Våren är den bästa tiden på året!

Men nu säger jag tack och hej för idag, dags att stänga av den här maskinen och försöka komma till ro.

 

Kommentera

