Med ärr i själen…

Måndag igen! Fortsättning följer på följetongen ”fungerande kylskåp”. Undrar om den spännande upplösningen kommer idag?

Gårdagskvällen tillbringades med mina lokala spelmanskamrater. Det var länge, länge sen vi spelade, och jag blev riktigt överraskad av den energi de närvarande visade, och det var länge sen vi var så många. Riktigt roligt var det, och ännu roligare att de ”unga” (visserligen en bit över 40 numera, men ändå yngst!) ville att vi skulle fortsätta spela. Nästa söndag är vi bjudna till Gagnef, men söndagen därpå kör vi igen. Bäst att smida medans järnet är varmt! Och snart är det spelmansstämma också – mycket roligt att se fram emot!

När jag kom hem, rätt sent får jag erkänna eftersom jag och en till fördjupade oss lite i några extra roliga låtar, blev jag överraskad av att herrn i huset fortfarande var vaken, och jag kunde höra att tvn var i full gång. Det visade sig att det var ett program från Utøya, och även jag blev sittande för att se. Fy så fruktansvärt, jag ville egentligen stänga av tvn och gå därifrån, det hela kändes helt enkelt för jävligt för att jag skulle vilja ta in det. Jag ville fly från hela situationen, stänga ute allt och då skulle det aldrig ha hänt. Om det ändå vore så enkelt. Man berörs ända in i skelettet av de medverkande ungdomarna, kan inte värja sig och det var svårt att somna efteråt. Måtte det aldrig någonsin hända något liknande igen. Hur kan en människa bli så fruktansvärd? Och sitter det runt om i världen andra som är lika vansinniga, som triggas igång av såna här händelser och sätter igång att planera nya vansinnesdåd? Hemska tanke!

Ett icke fungerande kylskåp känns med ens rätt oviktigt i det stora hela…

Kommentera

