Huvva..

Ytterligare en kall morgon, var är vårsolen någonstans? Det är dags för den att vakna till nu tycker jag! Men ok, det är ju fortfarande januari och det är väl det samma som vinter, bara att härda ut en stund till antar jag. Men snart….Gudskelov att vi har det att se fram emot. Det är ju redan bättre, ljuset kommer smygande, dag för dag. Det ger liksom hopp om bättre tider, återfödelse på något sätt. Fast ungarna älskar ju den här tiden förstås, snö att leka med och åka skidor, is att åka skridskor på. Klart att jag inte missunnar dem den glädjen. Nog har åren gått, men visst kommer jag ihåg hur roligt vi hade det under barndomens vintrar. Inte gnällde man för att det var kallt och bökigt då inte. Kinderna lyste röda av kylan men ögonen strålade säkert som diamanter av glädjen över att få vara ute och leka i snön med alla kompisar. Det var tider det!

Idag är det onsdag, sjungardag för min del, lite spelning blir det också idag, så programmet är rätt fullt. En av veckans bästa dagar! Fast först en vanlig arbetsdag att sköta om. Tacos står på matsedeln idag, det är populärt bland de flesta. Innebär lite extra spring för min del, men samtidigt är det kul när maten är uppskattad, så det går liksom av bara farten. Sen finns det som sagt ingen tid till att sitta ner och vila, idag är det full fart från morgon till kväll som gäller. Tur att inte varje dag är sån!

Igår blev det också en rätt tidig kväll. Herrn i huset skulle återige se på Farmen, jag tänkte att jag väl skulle göra ett försök jag med eftersom en man som inte kommer så långt härifrån är med.  Men nej, jag står inte ut med den sortens program. Var och en får naturligtvis se på det som de önskar, men för mig är det definitivt inte intressant. Jag blir bara på dåligt humör och det kan väl ändå inte vara meningen.

Tog i stället med mig den bok jag håller på att läsa – Matrevolusionen, ät dig frisk med riktig mat” – och kröp ner i sängen. Så värst många sidor blev det visst inte då heller, det upptäckte jag i morse när jag fortsatte mitt läsande, men några fler än kvällen före blev det i varje fall. Det är en riktigt intressant bok, författaren Andreas Eenfeldt är läkare, vilket gör den extra intressant, eftersom han också har tillräcklig kunskap för att kunna ha trovärda åsikter om ämnet. Det faktum att han tidigare varit ”fettskrämd” precis som de flesta andra läkare, men genom erfarenheter ändrat sina åsikter gör också boken extra spännande. Jag fortsätter läsa så får vi se vad jag tycker när jag kommit igenom boken.

Kommentera

