24 januari 2013

Lika kallt idag! Det blir till att använda vantar och mössa ännu en dag, något jag sällan använder faktiskt. Det är så ohändigt, framför allt med vantar, och jag är lyckligtvis inte speciellt frusen heller. Jag förmodar att det är en vanesak det där med vantar, men jag har svårt att vänja mig, övar väl allt för sällan förstås. Ska det vara vantar ska det vara tunna, tunna som bara är som ett extra skinn, om jag ska kunna göra något. Felet med dem är ju att det inte är särskilt mycket värme i dem precis. Annars är väl typ lovikavantar bra om man bara ska ha för värmen, fast det är väl förstås omodernt nu för tiden. Jag är nog inte särskilt modern är jag rädd. ”På min tid” hade alla ungar lovikavantar, och det tillhörde en av de obligatoriska slöjdsysslorna, var det redan i trean tro, att sticka sig ett par lovikavantar. Jag gjorde ett par knallgula minns jag.

När jag kom ner i morse kunde jag konstatera att det varit inbrott. Någon hade öppnat kylskåpsdörren och haft allmänt roligt där. Ingen av de närvarande låtsades om saken, men jag vet nog vem som är den skyldige. Det är ju inte första gången precis, det gäller att komma ihåg att ställa något tungt framför kylskåpsdörren. Det glömde jag igår. Det hjälper föga att spela oskyldig, för såvida inte någon helt främmande smugit in i mitt hus under natten är det en viss kattherre som varit framme nu igen. Förbaskade kattskrälle säger jag argt och en del andra förmanande saker, men både han och jag vet att när han en stund senare kryper upp i min famn och stryker sin lilla nos mot min kind är han förlåten den här gången också. Den katten är nåt speciellt. Han vinner kanske inte en massa prisrosetter för sitt utseende, men mitt hjärta det har han vunnit för länge sen!

Kommentera

