Ur led är tiden…

Nej men, nu vet jag inte… Det är ingen ordning på allting just nu! Gårdagen blev aningens seg, eftersom jag vaknade 03.15. Gissa om jag var trött när jag kom hem från jobbet!? Hur gärna som helst skulle jag ha velat gå och lägga mig när jag kom hem, men jag kämpade emot, för som jag trodde komma in i rätta gängor igen. Jo pyttsan! Det blev ett 19 timmarspass innan jag kom i säng straxt efter klockan 22. Trodde väl då att jag skulle sova som en klubbad säl, men icke. Ja, somnade gjorde jag utan prut, och sov gjorde jag också – i fem timmar, men sen var det kört. 03.15 vaknade jag igen! Vad är det här för något? Vem har ställt min inbyggda väckarklocka på just den tiden? Inte är det då jag!

Nu har jag klämt ett 20-timmars skift, det blir intressant att se hur det går imorgon. Hoppas jag kan sova nån timme mer än de två senaste nätterna. Annars är det väl som en kompis sa när jag berättade om min just nu konstiga dygnsrymt: ”Jaha, nu har du kommit i klimakteriet”. Nej du, det har jag inte alls svarade jag raskt och mycket bestämt, fast säker kan man ju inte vara förstås. Jag har för länge sen bestämt att jag inte ska ha några såna besvär, men allt rår man ju inte över. Det är väl bara att vänta och se hur det är med den saken…

3 thoughts on “Ur led är tiden…

  1. Hej!

    Jag skriver en masteruppsats om klimakterieupplevelser och samlar nu in berättelser som är kopplat till det. Gå gärna in på mitt projekts hemsida och titta, läs och berätta om du vill! Adressen är http://www.overgangen.se. Du behöver inte ha gått igenom klimakteriet själv för att skicka in en berättelse. Detta kan göras helt anonymt och du väljer själv om din berättelse ska publiceras på hemsidan eller inte.

    Hälsningar
    Ida Backström

  2. Ida Backström skriver:

    Hej igen!

    Jag kommenterar här igen eftersom jag är intresserad av att eventuellt använda ditt blogginlägg i min masteruppsats om klimakteriet. Hur känner du inför detta? I uppsatsen blir du anonym. Hör av dig på projektovergangen@gmail.com!

    Hälsningar
    Ida Backström

    • Ängeln skriver:

      Hej Ida!
      Har just kikat på din sida och läst de berättelser du fått in. Visst får du använda min berättelse om den kan vara till glädje och nytta.

Kommentera

