Femårsjubileum!!!

Oj vad mycket det är att hålla reda på nu, eller ja, mest hela tiden tycker jag. Igår blev det ingen bloggning, orkade inte slå på datorn när jag kom hem sent omsider. Tog en bok i nypan och la mig i sängen för att läsa lite. Gissa hur det gick då?! Ja mycket riktigt, jag somnade – som vanligt. Två mjuka och kelsjuka katter kom omedelbart och kröp intill mig, så klart att man inte kan ligga och läsa då. Skulle ju bara njuta lite av deras tillgivenhet, och så gick det som det gick.  Vaknade av telefonen ett par timmar senare, svarade yrvaket. “Sov du” frågar dottern i luren – det var inte mycket idé att neka till den saken så jag svarade väl att jo, det gjorde jag, och frågade sen hur mycket klockan var. Det visade sig att den var runt tiotiden, vilket säkert är normal sovtid för många, men har inte varit det för mig, utan borde innebära att jag skulle vara uppe i flera timmar till. Men, det var förr det, nu är jag som en riktig pensionär, som dottern förstås påpekade. Vad hon egentligen ville kommer jag inte alls ihåg nu, hmm, får nog ringa upp henne och fråga om det var något viktigt.

I varje fall är det så att just idag för fem år sen var den dagen jag blev bloggare. Här finns Mitt första riktiga blogginlägg för den som vill kika. Det var liksom inte meningen, jag visste nog knappt vad det var ens en gång, men hipp som happ så hade min vän Solveig lyckats se till så jag hade en ny sysselsättning. Inte kunde jag, och troligen inte hon heller, ana att jag skulle bli en sån hängiven bloggare. Nu, fem år och mer än 64 000 lästa inlägg senare, har det blivit en vana att tänka igenom min tillvaro via tangentbordet. Det verkar vara mer eller mindre beroendeframkallande. Hur bra det är kan ju diskuteras, men jag gillar det i alla fall, och fortsätter väl att “tänka högt” ett tag till. Om det blir något tioårsjubileum återstår väl att se. Mycket kan hända innan dess, så det är ingen idé att lova. Men möjligheten finns “om Gud vill å don hall” som man brukar säga här i trakterna.

Ja mycket kan hända på fem år, och mycket har hänt under de här fem åren. Nån gång när jag har tid över, har tråkigt eller bara har lust ska jag väl försöka plöja igenom de gamla inläggen. Det lär ju ta ett tag, för jag kan konsten att göra en kort historia lång minsann. Just nu får saken i varje fall bero, tiden saknas precis som lusten. Där finns stunder av stor lycka, tyvärr också av det motsatta, det är ju inte bara solskensdagar, så är det för alla. Det är väl det som livsresan går ut på, att kunna hantera båda sidor, och lära sig något av motgångar och svårigheter.

Det jag hittills har lärt mig är att se till att leva mitt liv mera aktivt, då menar jag inte att hinna med så många saker som möjligt under kortast möjliga tid – även om en del tycker att det verkar vara just det jag håller på med! Nej, det jag menar är att jag vill fånga dagen, se till att fundera ut vad jag kan och vill använda min tid till, och så försöka göra just det. Det finns massor av saker som jag av olika anledningar inte kan göra, men varför fastna i dem när det säkerligen finns ännu mer som jag har möjlighet till, om jag bara lägger fokus på rätt ställe.

Ja, så det är det jag tänker hålla på med framöver. Precis vad det blir visar sig undan för undan. Är du nyfiken får du fortsätta att kolla in bloggen då och då, det lär väl ska stå ett och annat om mina eskapader där. Kanske ses vi också i levande livet, om det visar sig att det jag väljer att lägga min tid på är något som är viktigt också för dig!

 

 

One thought on “Femårsjubileum!!!

  1. Inger skriver:

    Grattis till dina 5 år och jag hoppas du fortsätter mot 10 också …

    kram Inger

Kommentera

