13 februari 2013

Ännu en stressig onsdag är snart till ända, fast idag var det bara två ställen jag skulle hinna på. Det räcker gott det med. Hann precis bara hem efter jobbet och hämta fiolen, sen vidare till min lektion. Inte en minut till godo när jag knallar in genom dörren. En bra lektion blir det ändå, även om uppladdningen inte var optimal. Det var väl inte precis det bästa jag presterat, men ändå….

Sen snabbt hem, kasta i sig lite ätbart och vidare till kören. Kommer för sent förstås, men det hade jag förvarnat om. Skulle kanske hunnit precis om inte telefonen ringt, och om jag skippat maten, men det tror jag inte skulle vara någon bra idé. Bättre då att komma lite för sent, men ha fyllt på energidepåerna en aning. Det behövs energi även för att sjunga! En liten extrapåfyllning blev det vid vår fikapaus också, det vankades nämligen tårta till kaffet, då en av basarna fyllde år. Vilken tur för oss!

Måste berätta om gårdagens gladaste överraskning också. När jag trött och sliten kommer till ”dagis” för att ta hand om dagens disk står en fin liten semla mitt på bordet, dekorerad med en skylt med mitt namn på. Klart man blir glad då! Förutom att det är väldigt gott med semlor, så blir man ju väldigt varm om hjärtat av själva omtanken.

Annars är det helt otroligt mycket som händer just nu. Det känns som om jag nätt och jämt har näsan över vattenytan. Får försöka koncentrera mig på en sak i taget, men när det kör ihop sig så här känns det hela tiden som om man har glömt något. Ingen bra känsla…. Nåväl, jag kommer väl ifatt mig själv vad det lider. Åtminstone hoppas jag det!

Nu ska jag i varje fall försöka ramla i säng och samla krafter inför morgondagen. Tror det är relativt lugnt då, om jag nu inte glömt något förstås. Jag får rannsaka mig själv i morgon för att försöka komma ihåg allt. Annars visar det väl sig allt eftersom, fast det är så dags då…

Kommentera

