20 februari 2013

Det blev en rörig natt… Rent kroppslig har jag väl legat i samma gamla vanliga säng, men i drömmen har jag varit på de mest osannolika ställen. Undrar varför? Oftast brukar det finnas logiska förklaringar tycker jag, men i mitt tycke var inte gårdagen särskilt speciell, så det skulle bero på något som hänt då. Jag tänker heller inte använda speciellt mycket tid för att analysera mina drömmar, det ligger liksom utanför min kompetens. Nu är en ny dag här och väntar på att bli fylld med nya upplevelser. Bättre att sätta fokus på den saken istället.

På knivmakarfronten går det framåt – kniven badar nu för fullt. Hoppas jag kommer ihåg att fiska upp den imorgonbitti bara. Jag längtar efter att jag ska få se det färdiga resultatet. Det är så tillfredsställande att använda sina egna händer och sin energi till att från kantiga träbitar trolla fram något som är så skönt att hålla i handen. Det börjar med vånda och slutar med en glädje som är svår att förklara. Först har jag så svårt för att bestämma mig, vilket blad ska jag ha? Hur blir det om jag väljer den och den träbiten, eller kanske jag ska ta den där istället? Och sen är det mellanläggen… Nu börjar jag skönja resultatet – och det känns gott i hjärtetrakten. Jag är nöjd. Utifrån mina förutsättningar är det bra! Bra mycket bättre än den första kniven, och redan den var bra för att vara gjord av mig!

Undrar vad det är mer som jag kan som jag inte vet om?! Tänk att man ständigt kan upptäcka nya saker hos sig själv. Nog är det fantastiskt! Det gäller bara att våga!

Kommentera

