27 februari 2013

Oj, tiden rusar fram! Det blev visst ingen bloggning igår – glömde, eller hann egentligen inte. Var upptagen med att umgås med vänner istället och det är väl som det ska egentligen. Bättre att vara med riktiga människor än att hänga med näsan över den här apparaten! Igår fick jag masa mig iväg till grannbyn för att tjänstgöra där. Det är lite ovant, eftersom det är långt emellan gångerna och jag hinner glömma av rutiner och var allt finns, mycket letande efter grejer blir det. Men rätt trevligt är det ju att få arbetskamrater och att se något annat än det gamla vanliga. Hann med ett kortare besök på min vanliga arbetsplats också, och kunde konstatera att de nu lyckats laga värmepumpen, så idag borde inomhustemperaturen vara uppe i det normala igen. Skönt!

Innan jag hann hem från jobbet kom både sms och telefonsamtal med inbjudan till kaffe och tårta hos några kompisar, och sånt tackar man ju inte nej till! Sen blev det inte så mycket mera den dagen. Tyvärr fick jag mer och mer ont i ryggen under kvällen, så någon riktigt god nattsömn har jag inte haft. Det onda finns fortfarande kvar, men förhoppningsvis blir det bättre när jag kommer igång.

Idag ska jag vara på min ordinarie arbetsplats, men dagen blir ändå lite annorlunda eftersom chefen kommer på besök för resultat- och utvecklingssamtal. Sen har vi en del annat att avhandla också, om vi hinner. Det visar sig.

Till kvällen väntar medverkan i  musikcafé, det borde bli en trevlig stund! Min kör och några andra musikanter ska underhålla med gamla godingar. Det blir kaffe med dopp till musik. Intäkterna går till fasteinsamlingen, så man kan säga att vi kombinerar nytta med nöje! 

Kommentera

