28 februari 2013

Redan torsdag… Igår var chefen på besök, tiden gick fort då också, vi hade mycket att prata om och hann inte allt vi tänkt, men bestämde att hon kommer tillbaka under påsklovet, så då får vi ta nya tag. Sen dök plötsligt min morbror upp som gubben i lådan. Han bor en bra bit härifrån, så det var en trevlig överraskning. Något långt besök blev det inte, men en liten pratstund fick vi i varje fall under fikat, innan han vände hemåt igen.

När han åkt var det dags att göra sig redo för kvällens musikcafé. Rätt mycket folk, massvis med gott fikabröd och så fina sånger, således blev det en trevlig stund för såväl oss musikanter som för besökarna. Man blir lite glad när folk ändå tar sig ut ur stugorna och kommer när man ordnar något.

Ja, så hjälpte vi till att diska och röja undan och for hem då. Sambon som slapp röjningen och hade hunnit hem före mig satt och såg på ”dumburken”. Trött och slut efter dagens jäkt och fäkt satte jag mig i en fåtölj för att hinna ikapp mig själv. Gissa vad som hände? Jo, jag somnade förstås… Lyckades till slut samla ihop mig tillräckligt för att förflytta mig vidare till dagens slutstation – sängen…

Men nu är det en ny dag, vaknade före fem. Pigg som en lärka tänkte jag säga, men det är väl att ta i. I varje fall kunde jag inte sova längre. Besök hos tandhygienisten väntar nu på morgonen. Sen måste det bli en vända till stan, som i det här fallet är Borlänge. Jag har en trave biblioteksböcker som ska lämnas igen idag, måste fylla på lagret med kattsand och lite annat. Dessutom ligger jag plus på mina arbetade timmar. Kanske man ska ta och unna sig en dag på halvfart då… Det kunde vara skönt som omväxling. Ja, vi får se hur det blir med den saken när dagen vaknat till lite mer.

Kommentera

