1 mars 2013

Gårdagen såg i korthet ut så här: Besök tidigt på morgonen hos min tandhygienist. Det fanns lite, lite tandsten, men det är sånt som jag inte kan påverka. Tandköttet var ok, och skötseln fick således godkänt, och det var ju skönt. Dock påpekades att det syntes att jag hade ovanan att pressa ihop mina käkar/tänder… Vad ska man säga, så är det alldeles säkert, både på grund av stress och den smärtpåverkan jag ständigt lever med från min bångstyriga kropp. Märker ibland att jag blir väldigt trött i käkarna, men det är så dags då. Får väl försöka vara mera observant framöver. Några dåliga skarvar på gamla lagningar fanns också, men inget akut. Fick en tid lite längre fram för att låta en tandläkare fixa lite med detta. Hur som helst, dagens ”kalas” gav mig skavsår på tungan och gick på 810:-, och då var ändå nån sorts rabatt avdragen. Tack så mycket! Det går snabbt att göra slut på slantarna minsann, men det är bara att gilla läget. Så länge jag har tänder ska jag försöka skrota ihop de slantar som behövs för att sköta dem väl, den saken är säker. Då får jag avstå något annat.

Sen blev det några timmars arbete och därefter upphämtande av dotter och färd mot Borlänge. Vi hade båda biblioteksböcker som skulle lämnas tillbaka, jag behövde fylla på med en del inköp och hon skulle också för typ hundrade gången försöka få någon ordning på sin mobiltelefon som bara krånglat och krånglat. Det hela slutade med att hon likafullt var utan telefon. Hon hade fått meddelande om att hon skulle få hämta en ny (som  förhoppningsvis fungerar till skillnad från den hon haft, som också var nyinköpt!), men inte blev det något med den saken. Efter en hel timmes knappande på datorer och kliande i huvuden så konstaterades att det trots allt inte fanns någon telefon där till henne, och det måste alltså bli ytterligare en resa innan hon har någon telefon. Suck, vad arbetsamt…

Ja, nu hade tiden runnit iväg och jag började få bråttom, eftersom vi tidigare bestämt att äta pizza tillsammans med kompisgänget. För min del valde jag thaimat istället, kände mig mer sugen på det. Lite kaffe på det, och så var dagen slut. För min del gällde det då att skynda sig att somna, innan kaffet gjort mig alltför pigg.

Idag skiner solen, och jag ska bara jobba några timmar har jag tänkt. Har sen bestämt att spela lite med en vän – kyrkorgel och fiol – och några av mina kompositioner, en för mig trevlig kombination. Skulle naturligtvis kunna vara ännu bättre om jag behärskade mitt instrument, men det blir ju i alla fall inte sämre av att jag övar lite, och det är ingen publik som behöver stå ut med hur det låter, bara vi två, så då är det inte så noga. Det är fin akustik i kyrkan, och trevligt är det att spela bort en stund, så det ser jag fram emot.

Kommentera

