3 mars 2013

Söndag, och precis som vanligt vaknar jag ”innan fan har fått på sig byxorna”! Jag hade ju tänkt att sova ut idag, men nej då, med det blev det inget. För all del är det väl fullt upp idag också, så nog behövs alla timmar, men sovtimmar borde också behövas. Nåväl, nu är jag då gott och väl i tid till Vasaloppsstarten i varje fall – om jag inte glömmer av det just för att jag har så gott om tid på mig. Försökte ju se på tvn redan förra söndagen, och var förundrad över att de inte hade någon utsändning från Vasaloppet det här året – fast sen kom jag ju på att jag var en hel vecka för tidigt ute!

Igår blev det melodikryssande med kompisar, krysset var rätt knepigt och vänskapen med Mr Google kom väl till pass! Han ställer upp om man stryker honom medhårs, fast ibland får man fjäska lite extra. Schumanns Träumerei var en sån sak som han höll lite hårt i, där krävdes lite lock och pock. Själv var jag lite allmänt förvirrad också, lyckades tippa ur min temugg med översvämning som påföljd, skriva i fel rutor osv. Sånt underlättar inte kryssandet särskilt! Fast till slut var det i alla fall löst, förhoppningsvis rätt också.

I stort ägnades resten av dagen till att serva svärmors 75-årsfirande. Jag hade utlovat att sköta markservicen så att hon bara skulle få ägna sig åt ”fylleriet”. Ja, jag hann förstås fylla på kaloriförrådet själv också. Nog är det fanken att jag ska vara så förtjust i godsaker, fast så långt som till att jag gömde mig med kakburkarna och åt upp allt själv gick det inte, även om jag snuddade vid tanken… 

Även denna dag blir det väl insatser på servicesidan, då det är själva födelsedagen just idag, och flera gratulanter säkert dyker upp. Dessutom känner jag två andra personer som fyller år idag, vilka redan har gratulerats via etern.

Till kvällen tänkte jag slappna av med lite musik, en av svärsönerna ska medverka i musikaliskt sammanhang med Beatles-tema, det borde vara hörvärt. Förhoppningsvis hinner jag också med ett litet kort besök hos spelmanslagsvänner innan dess. Men vi får se hur krafterna räcker till.

Kommentera

