4 mars 2013

Så där då, kvällspromenixen med lilla vovven är gjord. Idag var vi riktigt duktiga, klämde till med nånstans mellan fem och sex kilometer när vi ändå var igång. Det var skönt ute, men rätt halt, och då är det svårt att gå riktigt avslappnat.

Idag har jag jobbat i grannbyn, sportlovet är slut, men det var studiedag och därför en extra dag ledigt för eleverna. Men inte för mig då… Det blev istället en extra lång dag, 2 timmar mer än vanligt. Tyvärr har jag väldigt ont i nacken nu igen, hoppas verkligen inte att det återigen är dags för en ny besvärlig värkperiod. Jag vet inte om jag orkar med det, har precis ”rest mig” efter flera års kämpande och skulle behöva en skaplig period, men det är ju inget man får bestämma själv precis. Önska kan man ju i varje fall…

Nu känner jag mig sliten och trött, och dessutom lite ledsen och besviken. Sånt är ju dumt att slösa energi på, men det är lättare sagt än gjort att låta bli. Hjärnan säger en sak, hjärtat en annan. Tror jag ska ta och göra mig en kopp varm choklad. Det sover man gott på, och det mesta känns bättre när man får lite distans.

One thought on “4 mars 2013

  1. Inger skriver:

    Ja, ibland är livet bra drygt … tack för dina ord!

    kram Inger

Kommentera

