5 mars 2013

Några ynka minuter kvar av det här dygnet och jag är pigg som en lärka. Så är det ju inte meningen att det ska vara, jag borde sova nu, eller åtminstone vara trött och längta till sängen. Men icke sa Nicke… Har tillbringat kvällen tillsammans med likasinnade spelmansvänner i Norrbo folketshus och är nu full av energi och toner som far runt i mitt huvud. Dessutom har jag under tiden förtärt några koppar kaffe vilket inte gör mig tröttare precis.

Första tisdagen efter vasaloppet är det traditionsenligt Norrboträffen, en mysig liten spelmansträff där spelmän från olika håll strålar samman och spelar bort några timmar tillsammans. Jag vet inte hur många år träffen har ägt rum, men många år är det, förhoppningsvis många år till också. Just den här mörka årstiden är det inte så många tillfällen att spela tillsammans, så då är det trevligt att ha något att längta till. Nu dröjer det ett år till nästa gång, men innna dess blir det många andra tillfällen. Närmast Lerdalsstämman, också en riktig höjdpunkt i mitt spelmansliv.

Men nu får jag försöka komma omkull. Morgondagen väntar med fullspäckat program, så det gäller att försöka skrapa ihop lite sovtimmar innan det är dags att krypa i arbetskläderna.

Kommentera

