7 mars 2013

Ännu en dag till ända inom kort. Torsdag, och snart slut på en vecka – igen. Själva den vad tiden rusar på. Det borde finnas en nödbroms. Jag skulle dra i den, eller åtminstone skulle jag behöva. Antar att jag ändå inte skulle göra det utan precis som nu bara hänga med så gott det går. Det mesta är liksom ”så gott det går” nu för tiden för min del. Det känns inte alltid så bra. Jag blir besviken på mig själv för att jag låter tiden försvinna och inte ser till att göra just det som jag vill. Eller, det är klart att jag gör sånt som jag vill nu också, åtminstone ibland, men inte så mycket som jag skulle kunna om jag strukturerade mig lite bättre – och inte var så trött jämt och ständigt…

Blev lite chockad när jag hämtade dagens post. Den efterlängtade tidningen som fås som medlemsförmån när man är med i vårt spelmansförbund hade anlänt idag. Jag visste ju att den var på väg vilken dag som helst, men jag visste däremot inte att jag skulle se rakt in i mina egna ögon när jag slog upp den. Men va f-n slank det ur mig när jag häpet stirrade på mig själv. Hur har det där gått till? Får man verkligen göra så där utan att fråga? Mitt lilla kåseri hade nämligen blivit inledare i tidningen. Fast sen när den värsta förvåningen gått över går mina tankar lite annorlunda, och så bestämmer jag mig för att ta det som en komplimang från redaktören. Han kan minsann vara lite ”svårflirtad” när det gäller hur saker och ting ska vara i ”hans” tidning, så det här måste väl vara ett väldigt gott betyg. Nu vill jag bara förtydliga att vi tack vare hans noggrannhet också har en jäkla bra tidning som man längtar efter att få läsa.

En tur till centralorten hann jag med också. Det blev ett besök på bibiloteket och lite shopping. Jag ska nämligen  slänga ihop en smörgåstårta imorgon, så då behövdes förråden fylla på med både det ena och det andra. Det var ett tag sen jag gjorde någon smörgåstårta, så vi får se vad det blir för något. Jag skjuter från höften, recept och sånt blir så arbetsamt, jag kör på känn. Det brukar vara bra när det väl är klart. Förhoppningsvis även denna gång.

Men nu har John Blund jagat rätt på mig igen och strött ut av sitt sömnpulver, för nu är jag tröttare än tröttast igen. Det blir en tidig kväll även ikväll.

Kommentera

