11 mars 2013

Sent uppe nu igen! Jag som lovat mig själv att lägga mig tidigt så ofta som möjligt…

Dagen har bjudit på solsken, men ändå kyla. Har förstås inte varit ute så mycket, inifrån ser det härligt ut, det har det förmodligen varit mitt på dan, men på kvällningen blir det kulet.

Gårdagens gnagande klump har nästan försvunnit, lite sömn kan göra underverk! I och för sig har den ersatts av en annan liknande, så ja, det är liksom jämna plågor… Ska väl så vara.

Kvällen har ägnats åt knivslöjd, det är bra för humöret! Allt annat försvinner när koncentrationen måste vara på topp. Idag har jag påbörjat arbetet med att göra en slida till kniven. Ännu återstår några timmars jobb, men nu börjar jag ”se änden på repet”. Det blir spännande att se om jag kommer ihåg hur man syr. Förra gången tyckte jag att det var riktigt kul att sy, förhoppningsvis tycker jag lika denna gång.

Gav faktiskt bort min kniv redan i lördags till en jubilerande 70-åring, men fick ta den med hem igen för att ordna ett fodral också. Den är alldeles för vass för att få vara utan. När allt är klart får kniven återvända till sin nya ägare igen.

Men nu – läggdags!

Kommentera

