13 mars 2013

Det blev en tidig kväll igår så nu ska jag väl vara utsövd, men inte känner jag mig särskilt pigg trots det. Tyvärr verkar en förkylning vara på gång, skrovlig svidande hals, sprängande huvud och allmänt risig.

Inte precis vad jag önskar mig just nu. Eller, sånt önskar man sig väl aldrig, men speciellt inte nu när jag har en av årets bästa helger framför mig . Det är nämligen dags för den årliga spelmanshelgen på Lerdalshöjden i Rättvik, och det vill jag ju inte missa.

Nu blir det till att prova alla huskurer och magiska trix jag kan komma på och dessutom tänka positivt. Hoppas det hjälper bara, men en sak kan jag säga, och det är att jag ska vara rejält dålig för att ställa in.

Fast åker man på ”rätt” sort så säger det sig själv. En av kollegorna i grannbyn hade varit på jobbet i måndags, men kände sig lite hängig. Dagen därpå låg hon med 39 graders feber, då är man inte så morsk minsann, utan rätt nöjd att stanna i sängen. Så illa hoppas jag inte att det går för mig, men det visar sig så småningom. Nu blir det att ta det lite lugnt i varje fall, hur nu det går till…

Kommentera

