15 mars 2013

Äntligen är det fredag!

Vanligtvis längtar jag inte särskilt efter fredagar, men denna vecka gör jag det. Det är dags för en av årets bästa helger, och jag ska tillbringa den på hotell Lerdalshöjden i Rättvik. Hela hotellet kommer att sjuda av folkmusik och var man än tittar ser man spelmanskamrater. Jag kan just inte hitta på något trevligare sätt att ladda batterierna på! Ett årsmöte ska också hinnas med, liksom att lämna tillbaka några böcker på ortens bibliotek.

Men innan dess återstår en vanlig arbetsdag, och dessutom en hel del att fixa här hemma för att allt ska flyta på. Det är förstås betydligt enklare att komma iväg nu när inga hästar finns i stallet, men instruktioner om hur hund- och kattskötsel måste lämnas till sambon, helst skriftliga.

Idag far vi åt varsitt håll, sambon har gett sig iväg med äldsta dottern och övningskörande barnbarnet dryga 30 mil söderut i ett ärende. De kommer säkerligen att hälsa på dotter/syster/moster på vägen också. Innan de kommer tillbaka har jag hunnit hem för att sköta djur, packa mina pinaler och gett mig iväg åt andra hållet.

Men nu får jag sätta fart för att hinna allt som måste hinnas innan jobbet.

Kommentera

