17 mars 2013

Ja, då är jag inne på slutklämmen av den här helgen då. Har ju passat på att lyxa till det lite, med spelmanshelg på hotell. Det händer en gång per år, och nu är det alltså ett helt år tills det är dags igen. God mat, goda vänner och massor av musik, det är ju ingredienser som garanterar att tillvaron blir rätt fin! Hotellfrukost är ett ganska angenämt nöje som bryter av från vardagen ordentligt. Just att kunna sitta både länge och väl och njuta av allt gott som bjuds och dessutom få prata och skratta tillsammans med goda vänner. Ingen stress och jäkt.

Gårdagen bjöd på ett lite krångligt melodikryss tillsammans med vänner. Trots att vi var fyra som löste tillsammans tvingade vi konsultera Mr Google för att få ihop det, men han visste som vanligt på råd. Det firades med hjälp av thaimat.

Faktiskt var jag duktig och tog tidig kväll både fredag och lördag, så sömnbehovet har blivit rätt bra tillgodosett. Dock kunde sömntimmarna blivit flera om jag inte råkat glömma mina öronproppar hemma. Inte så att jag klagar, för min del är det helt ok att det är musikaliskt ”oväsen” en sån här helg, det får man räkna med, men öronproppar kunde utan tvekan varit användbara på småtimmarna.

Kommentera

