18 mars 2013

Idag kom jag ur sängen med en väldig fart. Natten har varit händelserik, knappt en lugn stund faktiskt. Katterna måtte ha saknat mig väldigt under min lediga helg, för de har farit runt och levt rullan och det hela kulminerade runt halvtretiden med att en glasskål for i golvet och gick i tusen bitar. Bara att masa sig upp och sätta fart på sopkvasten….

Nu är jag klarvaken och har redan kört igång en tvättmaskin, vikt ihop tvätt och lite sånt pyssel, grattat en kompis som fyller år via mail och surfat runt lite i cybervärlden. Skulle ju mer än väl behövt sova några timmar till, men vad gör man? Inte gott att somna om när man får en sån rivstart på dagen!

Dessvärre tror nu min mage att det är dags för hotellfrukost igen, så som det varit lördag och söndag. Den kommer att bli besviken när den upptäcker att vi numera är tillbaka i den grå vardagen med ett betydligt mera begränsat utbud av läckerheter. Lite väl tidigt att äta frukost redan nu är det också. Men nog vore det gott. Det klokaste vore att väl att återvända till sängvärmen för att försöka få till några timmars sömn till, men jag befarar att katterna har andra planer. Deras dagsschema ser lite annorlunda ut – full fart nu när det finns människor att sysselsätta, sen när de gått på jobbet kan vi vila oss och ta det lugnt, så vi orkar dra igång igen när folket kommer hem tillbaks…

Kommentera

