22 mars 2013

Fredagskväll, tyst vittne på tvn, och irish coffee. Innan dess årsmöte med kören och smörgåstårta. Rätt mätt och belåten med andra ord.

Annat var det imorse när jag skulle bära ner allt jag tömt ur kattlådan och köra ner soptunnan till vägen, eftersom det var tömningsdags. Tappade nämligen hela faderuttan i trappen, vilket jag kan försäkra inte är det roligaste att ta hand om redan före klockan sex på morgonen…

Något val hade jag förstås inte, det skulle inte försvinna av sig själv, och ingen annan skulle erbjuda sina tjänster för att ta hand om röran – bara att sätta igång och ta rätt på det jag ställt till helt enkelt. Således blev trappen nyskurad i arla morgonstund, det var ju för all del bra, men inte riktigt den starten på dagen som jag tänkt mig.

Resten av dagen har emellertid rullat på utan större missöden, så jag får väl vara nöjd ändå.

Kommentera

