24 mars 2013

Ja, vad ska jag säga om den här dagen då? Den kom och den försvann, i varje fall är det inte mycket kvar av den nu. Jag vaknade tidigt, har grejat lite här hemma, det finns ju hur mycket som helst som borde fixas, men det är svårt att veta vara man ska börja…

Var till kyrkan och övade lite på förmiddagen. Spelade sen två av mina låtar under gudstjänsten tillsammans med kantorn.

Hem igen för att fixa mat och sen mera plock i hemmet innan det blev dags för att besöka ett av mina spelmanslag för övning. Rätt mycket folk, men ändå segt. Ingen riktig inspiration hos nån som det verkade. Kan det vara kollektiv vårtrötthet? I varje fall inte den kick som jag skulle behövt, och själv orkar jag inte vara den som inspirerar heller. Nej, det får bli bakläxa på nästan alla – och nya tag nästa gång.

Men nu är det dags att sova och samla ihop lite nya krafter inför morgondagen. Godnatt!

Kommentera

