25 mars 2013

Ska man våga tro på att våren är på väg? I alla fall börjar det ta på snö och is, och dagarna blir längre och ljusare, så nog går det åt rätt håll, vilket är underbart.

På jobbet har man under en tid hållit på att greja med ett nytt lås- och larmsystem. Idag har vi fått information och prova våra nya personiga passerkort för första gången, så nu drar det ihop sig. Ännu en grej att håll ordning på! Fortfarande kommer vi in med nyckel, men bara en kort tid till, sen är det kortet som gäller för hela slanten. Det blir väl egentligen inte så stor skillnad, vi har ju redan tidigare haft larm att hantera, men alltid när det är något nytt så blir det lite rörigt. Och så gäller det att hålla ordning på kortet också. Lite krångligt är det att hitta ett system så man har det med sig. Bäst vore det om man kunde fästa det i nyckelknippan på något sätt, typ en sån hållare som man har till liftkort eller liknande.

Kvällningen har tillbringats hos äldsta dottern med familj. Det är dotterns födelsedag idag, så vi tog svärmor med oss och for dit för att gratulera och fika lite. Hamnade sen framför tvn för att provsitta deras nya soffa. Den var skön, så skön så jag sov nog mest igenom hela programmet som vi skulle titta på! Det är en soffa modell badenbadenstol x fyra. En stol för hela familjen. Klart man somnar till lite när man ligger så skönt.

Nu ska jag förpassa mig till min riktiga säng, för det är läggdags. Hoppas jag kan sova nu bara, när jag sovit ”lisskväll”.

Kommentera

