Ja, där ser man!

När jag vaknade läste jag igenom vad jag skrivit på bloggen igår, fick sen för mig att kolla vad jag hade haft för mig förra året vid samma tid. Det visade sig att jag varit till kyrkan och sjungit även den skärtorsdagen, så gårdagens bedyrande om att jag aldrig varit i kyrkan på skärtorsdagsmässa, den var ju inte helt korrekt. Man kan ju undra hur det står till i huvudknoppen egentligen! För mycket stress och jäkt är det i min vardag, det är helt säkert. Det blir till att försöka skärpa sig det!

Även idag är solen uppe och strålar välkomnande mot oss alla. Faktiskt så torkade jag fönstren inne i rummet igår, visserligen bara insidan, men ändå. Nu kan man i alla fall se ut genom dem. Det var ungefär en miljon avtryck av hund- och kattnosar på insidan. Säkert blir det nya snart, men ”undan det som undan är”, som man brukar säga.

Långfredag är det idag, fast det är ju inte någon större skillnad på den och andra dagar nu för tiden. För mig blir det lite av en mellandag, och jag ska mest försöka ta det lugnt och återhämta krafterna en smula. Kroppen värker, den klagar sin nöd över hur dåligt den blir omhändertagen av sin ägare.

I trakterna här omkring finns en del roliga saker att göra, så som konstutställning och vårmarknad, men vi får se. Just nu vill jag helst slöa innanför husets väggar precis hela dagen, men kanske känns det annorlunda om en stund. Det visar sig.

2 thoughts on “Ja, där ser man!

  1. Solveig skriver:

    God fortsättning på påsken!! Kul att träffas på hotellet! Det kom skidstjärnor dit – Hanna Falk bl a -enligt Roland som hade ögonen med sig ……

  2. Ängeln skriver:

    Detsamma till dig/er! Ja det var kul att se dig ”live” – det var så länge sen sist! Jag kan bekräfta Rolands iaktagelse – jag gick in på Hemköp och handlade och när jag kom tillbaka till bilen på hotellparkeringen fanns där en bil med texten ”Hanna Falk, Ulricehamn” på. Vi funderade över om hon skulle vara med på Vårpoffen i Örskogen kanske.

Kommentera

